I started game developing when I was 11 yo. I'm really happy about that. I studied math because I thought math could help me a lot in this way and it really was. I was enter in competitions before, But now I think it's better to focus more on my goals.
آیا از مهدی رحمتی سوال دارید؟
همین الآن عضو شو و به صورت ناشناس یا عمومی سوالتو از مهدی رحمتی بپرس!
فناوری IL2CPP توسط Unity پیادهسازی شده و میتونید به جای Mono هنگام Build از اون استفاده کنید. برخی از کاربردهای IL2CPP شامل افزایش کارایی، امنیت و سازگاری پلتفرم در پروژههای شماست.
فناوری IL2CPP شامل دو بخش مجزا میشه:
ahead-of-time (AOT) compiler
runtime library to support the virtual machine
The AOT Compiler
این کامپایلر، il2cpp.exe نامگذاری شده که میتونید از Editor\Data\il2cpp پیداش کنید. ابزار il2cpp.exe یک برنامه exe(اجرایی) مدیریت شده است که کاملاً با زبان #C نوشتهشده.
آشنایی بهتر با il2cpp.exe
The Runtime Library
فناوری دیگه ای که میتونیم بهش اشاره کنیم، runtime library هست که اون رو libil2cpp نامگذاری کردن و از virtual machine (ماشین مجازی) پشتیبانی میکنه. در نوشتن این کتابخانه از c++ استفاده شده. این کتابخانه همچنین به ما امکان استفاده از Garbage Collector هارو میده.
مثالی از Virtual Machine
فناوری IL2CPP از کدام نسخه وارد Unity شد؟ این فناوری، از نسخه 4.6.1 وارد یونیتی شد.
سوال: من قصد استفاده از il2cpp رو دارم اما کار نمیکنه. چرا؟ برای استفاده از این فناوری، شما نیاز به یکسری پیش نیاز دارین. مثلا وقتی میخواین در اندروید از این استفاده کنین، شما به NDK نیاز دارین.
.Soak Test آزمایشی با تولید بار های مختلف روی سیستم است که طی یک دوره در دسترس مداوم بودن، اعتبارسنجی سیستم رو بررسی میکنه. این تست برای یک دوره مداوم، سیستم رو به چالش میکشه.
* خلاصهاش اینه که قبل از انتشار رسمی بازی، ما اون رو یه مدت میذاریم خیس بخوره تا مشکلاتش پیدا بشه.
برخی از ویژگی ها:
1- این نوع تست، سیستم رو تحت مجموعه ای از فشارها و بارهای همزمان قرار میده تا جایی که زمان پاسخگویی لازم توسط سیستم تحت بار زیاد کاملا متفاوت انجام بشه. 2- هدف از این تست نه تنها یافتن اشکالات در سیستم، بلکه از بین بردن ایرادات عملکرد سیستم و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم مطابق انتظارات مشتری است. 3- موضوعات و بخش های مؤثر بر عملکرد نرم افزار را شناسایی میکنه. 4- به اندازه گیری میانگین زمان پاسخ کمک میکنه. 5- میتوان اون رو به صورت دستی یا با کمک ابزارهای خودکار انجام داد.
اهداف اصلی این تست:
1- برای یک مدت طولانی و مداوم سیستم رو در معرض بار سنگین قرار میده. 2- پیشبینی شرایطی که سیستم ممکنه تحت اعمال بار سنگین به مشکل بر بخوره. 3- تایید عملکرد (Performance) سیستم با انجام این نوع تست. 4- این تست این اطمینان رو میده که سیستم قابل اعتماد و پایدار خواهد بود.
چرا باید از این تست استفاده کنیم؟
فرایند Soak Test به منظور شناسایی موارد احتمالی استفاده میشه که به دلیل بار سنگین مداوم بر روی سیستم ممکنه در طول زمان اتفاق بیفته.
من راستش بعضی از نکاتی رو که دنبال میکنم و حس میکنم میتونه برای بقیه مفید باشه رو سعی میکنم منتشر کنم تا کمی بهتون کمک کرده باشم.
--------
سلام. شما به دلیل شغلی که داری، هر روز و یا هرساعت داری از ذهن خودت استفاده میکنی. نکته مهم اینه که عملکرد ذهن ما به نوع رفتار و نوع زندگی ما وابسطه است و با موظف هستیم که اون(ذهنمون) رو سالم نگهداریم. حالا این قضیه با خوردن غذای سالم، ورزش، مطالعه و بازی کردن امکان پذیره.
اما این وسط یک چیز مهم جا افتاد، خواب کافی!
بعضی ها حتی عادت دارن وقتی به رختخواب میرن تازه شبکه های اجتماعی رو چک کنن و تقریبا 1 ساعت بعد تازه چشمشون گرم میشه و دقت نمیکنن که دارن به هورمون ملاتونین آسیب وارد میکنن.
ملاتونین: هورمونی است که در غده صنوبری در مغز تولید میشود و به تنظیم چرخهٔ خواب و بیداری بدن کمک میکند.(ویکی پدیا)
اگر زمان خواب شما رسیده باشه و در اون هنگام شما از موبایل، کامپیوتر ویا امثال اینها استفاده کنین، به دلیل نور آبی رنگی که از اینها ساطع میشه، از آزاد شدن هورمون ملاتونین جلوگیری میکنه و این قضیه به خواب شما آسیب میزنه!
اینا یکسری از دلایل کم خوابی بود که برای هر کسی میتونه رخ بده. حالا ما به عنوان یک توسعه دهنده، بعضی اوقات مجبوریم طبق زمانبندی ای که داریم، فشرده کار کنیم، اما نباید بذاریم کار کردن مانع خواب ما بشه، چون همین کم خوابی خودش میتونه باعث عقب افتادن پروژه بشه...
برخی از نکات مثبت خواب کافی:
میزان خوابی که برای ما توصیه شده، بین 7 تا 8 ساعت خواب در شب است. اما این عدد برای برنامه نویسها (و حرفه های مشابه) شاید به 2 یا 3 ساعت وشاید هم به 0 ساعت برسه!!!! (این مشکل رو هممون داریم)
* یک نکته جالب! خواب و استراحت کافی، یادگیری و یادسپاری کلمات رو تقویت میکنه. مثلا اگر وظایفی دارین که باید در مدت 2 هفته انجام بشه، استراحت کافی به شما کمک میکنه که تمام اونها رو بدون اینکه بنویسین حفظ کنین.
استراحت کافی همچنین در تصمیم گیری ها کمک می کنه (یک مهارت بسیار مهم برای برنامه نویس ها)، چون بخش عمده ای از کدی که می نویسیم بر پایه تصمیم گیری ها و استفاده از منطق است. استراحت مناسب همچنین میتونه به از بین بردن سموم بدن کمک کنه و ذهن شما رو از نظر جسمی پاک کنه.
در هنگام خواب، وسایل الکترونیکی رو سریع خاموش کنین
وقتی که قصد کردین به رختخواب برین، دیگه باید بیخیال موبایل و کامپیوتر بشین؛ مگر اینکه مثلا به یک موزیک خاص علاقه دارین و برای شنیدنش نیاز به موبایل دارین. اون هم باید طوری باشه که نور صفحه به شدت پایین باشه و زیاد جلوی چشم قرار نگیره که خواب شما رو مختل کنه.
وقت کمتری رو به شبکه های اجتماعی اختصاص بدین
متاسفانه خیلی ها به این اعتقاد دارن که زندگی بدون اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگه خسته کننده اس و جدا شدن از اون یعنی جدا شدن از دنیا!!! این حرف قطعا چرته! قطعا میدونید که استفاده از رسانه های اجتماعی باعث ضعیف شدن مهارت ارتباط جمعی میشه و همچنین اختلالات پیش فعالی رو بوجود میاره. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر که درباره (ترک رسانه اجتماعی) هست رو حتما ببینید:
در این روش همانطور که از اسمش معلومه، با قلب و گردش خون کار داریم. این روش تنفس، گردش خون و سیستم عصبی بدن رو با هم هماهنگ میکنه و باعث ادغام روح، قلب، بدن و ذهن میشه.
Guided Visualization :
در این روش که یک تکنیک جدید است، با تصاویر و تصورات هدایت شده برای بهبود معنوی و کاهش استرس استفاده میشه.
Qi Gong:
این نوع مدیتیشن برای بهبود وضعیت تنفس و "استراحت با آرامش بیشتر" انجام میشه.
Zazen:
این همان مدیتیشن نشسته است. این سبک از مدیتیشن، به شما کمک میکنه تا افکار و تصوراتتون رو فراموش کنین.
Mindfulness favorite:
این روش خوراک برنامه نویس هاست و این امکان رو به ذهن میده تا آزادانه سرگردان بشه.
انواع و اقسام دیگر مدیتیشن وجود داره که میتوانید از آنها برای آرامش روح و روان خودتون استفاده کنین.
ملاتونین
ملاتونین یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن شماست که به شما کمک میکنه تا بخوابید. اگر شما مجبورین که بدون خواب و یک شیفت "مثلا 24 ساعتی" کار کنید، استراحت کردن به دلیل از بین رفتن ملاتونین در طول روز (طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه مریلند) برای شما سخت تر میشه.
چندتا نکته در مورد حفظ ملاتونین:
استفاده نکردن از دارو بدون نسخه پزشک
اگر نیاز داشتین که درطول روز استراحت کنین و نور مانع اینکار میشه، از چشم بند استفاده کنین.
نور آبی ای که در دستگاه ها وجود داره (دارای طول موج کوتاه است)، هورمون تحریک کننده خواب (ملاتونین) رو بیش تر هر طول موج دیگری تحت تأثیر قرار میده.
اگه مشکلی ندارید، هنگام خواب موسیقی آرام پخش کنین
پخش موسیقی آرام در شب میتونه به شما در استراحت کمک کنه. به طور کلی موسیقی های آرام، به کاهش ضربان قبل، کاهش استرس و برخی هورمون ها کمک میکنه.
نویسنده : Raymond Bryant Jr
در پایان...
به عنوان یک دوست، از شما میخوام که اول به سلامتی خودتون فکر کنین بعد به پروژه هایی که تمومی ندارن! 🙂
ما وقتی میخوایم یک خودروی سالم رو بخریم، انتظار داریم داخل اون سالم و تمیز باشه وگرنه انتخابش نمیکنیم. بدن ما هم همیطوره، اگه داخلش رو تمیز و سالم نگه نداریم، ارزش خودش رو از دست میده.
به این نکته توجه کنین که ذهن شما منحصر به فرده و به هیچ کس دیگه ای جز شما داده نشده. پس ازش مراقبت کنیم.
توی این پست قصد داریم درمورد سبک idle (سبکی که در این سال ها با سرعت در حال اوج گیری است) و همچنین 7 تا از بهترین مکانیک های سبک Idle (که هنوز اشباع نشده و میتونه درآمد چشمگیری رو برای شما ایجاد کنه) صحبت کنیم.
پیش گفتار
سبک Idle، سبک نو ظهوری نیست و حتی در سال 2014 هم شاهد بازی هایی از جمله Cookie Clicker و Adventure Capitalist بودیم، اما چیزی که کاملا مشهوده، این سبک از سال 2016 اوج گیری خودش رو آغاز کرد:
Source: Sensor Tower Estimates
با نیم نگاهی به آمار بازی های Idle، میتوان روند رو به رشدی رو برای تعداد دانلود و درآمد در این ژانر مشاهده کرد که این مورد در بیشتر ژانرها صدق نمی کنه. مثلا پازل، شبیه سازی، کازینو و استراتژی همه به بازار تقریبا تثبیت شده (و یا حتی به رشد نزولی) رسیدند. طبق گفته ها، Idle همچنان کانون نوآوری در بازار موبایل است.
بازی Idle، به بازی ای میگن که بدون ارتباط با Player هم جلو بره. برای مثال، شما شروع به استخراج سنگ از معدن میکنید اما بعد از اینکه چند سنگ را خارج کردین، سنگ ها خود به خود استخراج میشوند بدون آنکه شما دخالتی داشته باشین!
بازی های Idle در هر زمان درحال اجرا هستن و دارن منابع جمع میکنن و خلاصه خودشون بازی رو جلو می برن. پس این یعنی، چه Player داخل بازی هست و چه داخل بازی نیست، این بازی داره اجرا میشه و هر زمانی که Player خواست، میتونه بازی رو ادامه بده. این چه حسی میده؟ این حس رو به Player القا میکنه که در هر دو صورت فعالیت و عدم فعالیت، داره جایزه میگیره...🤩
مقایسه: Player A در روز اول پیشرفت بیشتری نسبت به Player B که تا روز 7 صبر کرده داشته
چرا بازی idle محبوب است؟
دلایل بسیار مختلفی وجود داره، اما به یکسری از دلایل عمده میشه اشاره کرد:
حس موفقیت هر بار که به بازی برگردید.
پیشرفت های زود به زود.
حرکات فیزیکی بسیار کمی از کاربر میخواد.
اهداف بسیار واضح و روشن در بازی.
به طور کلی، مردم عاشق تماشای اعداد در حال افزایش هستن. (البته به غیر از قیمت ها)
اولین بازی Idle چه بود؟🤔
هرچند که پیدا کردن اولین بازی سخته، اما تصور خیلی ها اینه که Progress Quest اولین بازی Idle بود که در سال 2002 ساخته شد:
Progress Quest
7 تا از بهترین مکانیک های سبک Idle
1. Clicker Idle
این بازی ها معمولاً هسته ساده دارن: با نهایت سرعت برای تولید درآمد ضربه بزن!
اولش خیلی حال میده اما بعد از یه مدت، خسته کننده میشه. 😩
پس برای اینکه یکم قضیه جذاب تر بشه، توسعه دهندگان تصمیم به ارتقای بازی گرفتن: از یه جایی به بعد باید تصمیم بگیری که پولت رو صرف چه چیز های کنی:
* آیا می خواهید برای خرید بزرگی که باعث افزایش ده برابر درآمد شما می شود، پس انداز کنید؟
* آیا ارتقا های ارزان قیمت را می خواهید انجام دهید؟
و...
با گذشت زمان، توسعه دهنده ها تغییراتی رو در گیم پلی اصلی امتحان کردند. مثلا Make It Rain! از Swipe بجای Tap استفاده کرده و اون رو نرم تر کرده. با این حال، مکانیک اصلی هیچ تغییری نکرده.
2. Arcade Idle
یعنی توی دنیای Idle، جز کلیک کردن هیچی چیزی وجود نداره؟ اگه این سوال برای شما پیش اومده، باید بگم که اصلن اینطور نیست. voodoo به جای اینکه از کلیک استفاده کنه، برای اولین بار بازی های ساده ای رو برای جمع آوری امتیاز طراحی کرده. مثل Planet Bomber:
3. Merge Idle
مکانیک Merge برای اولین بار در بازی هایی مثل Triple Town اجرا شد، اما با Merge Dragons و Merge Town به موفقیت دست پیدا کرد.
Merge Town / Merge Plane
خلاصه، موارد مشابه رو درون هم بکشید تا ادغام بشن و سطح بالا بره.
یه اعتیاد عجیب و غریب! چون در دوره های زمانی کوتاه مدت، ذهن شما دستور میده که اینکار ساده رو بارها و بارها انجام بدین تا یه شیء جدیدتر رو خلق کنین!!!
یه نکته جالب: معمولا Session Length این نوع بازی بالاست، چون ادغام ساختمان ها و خلق یه ساختمان بزرگتر، کاملا قانع کننده و منطقیه.
دوباره بررسی میکنیم => من توی این بازی یک هدف دارم، منتظر یه ساختمان تکراری میمونم و به محض دریافت، اونها رو ادغام می کنم و این حلقه رو بینهایت بار تکرار می کنم...
4. Idle Simulation
بازی هایی مثل "HayDay - SimCity - پرسیتی" رو قطعا بازی کردین. Idle، با الهام از ژانر شبیه سازی، تونسته یک مکانیک جدید رو خلق کنه.
نام بازی هایی مثل Idle Factory Tactoon و Tycoon Idle Miner رو شنیدین؟
اینها تقریبا تنها بازی های موفق این نوع سبک هستن اما بدین معنی نیست که بقیه جای پیشرفت نداشته باشن...
اتفاقا این مکانیک، هنوز منتظر ایده های جدیده...😄
Tycoon Idle Miner
در Idle Simulation، دیگه سرعت برای شما فایده ای نداره و میشه گفت از خیلی لحاظ با مکانیک های قبلی فرق داره؛ بازی از شما می خواد که فقط بروز رسانی ها (ارتقا ساختمان ها) رو مدیریت کنید. فرایندهای ارتقا سریع، اما بسیار استراتژیک هستن.
در بازی Tycoon Idle Miner، بروز رسانی معدن، به این معنی است که معدن در هر ثانیه درآمد بیشتری کسب کنه.
سیستم این نوع بازی های طوری پیش میره که با گذر زمان، احساس ناکامی به شما دست میده و مجبور به ارتقای معدن میشید.
5. Idle Management
بازی Groundhog Life، یک شبیه ساز مدیریت زندگی و همچنین Idle است.
Groundhog Life
توی این بازی، شما میتونید چگونگی زندگی خودتون رو مشخص کنید، مثلا چندساعت در روز می خوابید؟ ویا اینکه آیا بیشتر وقت خود را در حال کار هستید یا درحال تحصیل؟
Adam Telfer:
با اینکه بسیاری از بازی های این سبک از این مکانیک استفاده نکرده اند، این بازی، اعتیاد آورترین بازی در این سبک است که من تا به حال بازی کرده ام!
6. Story-driven Idle
Trailer Park Boys: Greasy Money
همانطور که از اسم این مکانیک پیداست، اینجا قراره از داستان ها استفاده کنیم.
بازی Trailer Park Boys که برای East Side Games هست، با استفاده از IP فیلم Trailer Park Boys، تونست به موفقیت برسه.
7. Idle RPG
رسیدیم به آخرین و سخت ترین مکانیکی که قراره دربارش صحبت کنیم...
حتما بازی های Clicker Heroes و Tap Titans رو بررسی کنید. اینها جز قدیمی ترین بازی های این سبک بودن و نشون دادن که میشه مکانیک نبرد رو با Idle ترکیب کرد.
ولی عنوان بهترین بازی این بخش، به Idle Heros میرسه.
Idle Heros
تیمی از قهرمانان رو جمع کنین، اونها رو با بهترین تجهیزات ممکن تجهیز کنین و با دوستانتان رقابت کنید.
(نگه داشتن یک گیم پلی ساده و قانع کننده، اما ایجاد استراتژی بیشتر در نحوه مدیریت تیمی از قهرمانان و مدیریت منابع)
(یک نمونه دیگر) Non-stop Knight
در پایان...
همانطور که دیدین، مکانیک های idle محدوده عظیمی رو پوشش میدن و صرفا Clicker تنها مکانیک موجود نیست و Idle برخلاف بیشتر ژانرهای بازی های موبایلی، فضای زیادی برای نوآوری داره.
قطعا همینطوره! فرایند Instantiate() و Destroy() برای انجام کارشون نیازمند محاسبات در CPU هستن. حالا فکر کنید چندین آبجکت مرتب درخواست Instantiate() و Destroy() رو ارسال کنن. ممکنه فاجعه رخ بده. پس فرایند Object Pooling، هوای CPU رو هم داره!
Object pooling در یک نگاه:
پیاده سازی Object Pool در موتور Unity 3D (نمونه ساده)
این قسمت رو به علت کمبود جا، در "پاسخ های این بحث" توضیح دادم.
در آخر باید بگم که مبحث Object Pooling یکی از مباحث مهم بهینه سازی بازی است که امیدوارم از اون به راحتی رد نشین.
در آینده، قسمت های دیگر بهینه سازی بازی رو توضیح خواهم داد.
با این کار، قصد داریم عملکرد بازی و memory رو بهبود بدیم؛ منظور این است که بجای اینکهmemory رو برای ایجاد یک شیء جدید خرج کنیم، یک شیء رو چندبار استفاده میکنیم. این قابلیت به ما اجازه میده تمرکز و نگرانی خودمون رو بیشتر روی افکت های بصری بذاریم تا عملکرد این قضیه.
وقتی که ما برای کنسول و یا موبایل ها بازی میسازیم حسابش با PC کاملا جداست چون ما توی موبایل محدودیت حافظه داریم و همزمان کاربر از ما انتظار داره که بهترین عملکرد رو بهش ارائه بدیم.
حال فکر کنید با این محدودیتی که داریم، حافظه(memory) به بخش های کوچک تقسیم بشه(تکه تکه بشه)... فاجعه اس.
تکه تکه شدن(Fragmentation) یعنی اینکه کل فضای آزادی که در اختیار داریم، به قسمت های کوچکتر حافظه شکسته بشه. کل فضای ما ممکنه زیاد باشه اما وقتی حافظه تکه تکه بشه مشکل سازه. مثلا اگر ما 14 بایت آزاد داریم و اون به دو قسمت 7 بایتی تقسیم بشه، وقتی بخوایم یک آبجکت 12 بایتی رو بهش اختصاص بدیم، قطعا نمی تونیم.
توجه کنید که حتی اگه این fragmentation جزئی هم باشد، بازهم میتونه به بازی آسیب بزنه.
پس از اونجایی که این fragmentation ممکنه عملکرد بازی روی پایین بیاره، باید خیلی مراقب باشین که چطور از حافظه دارین استفاده میکنین.
حالا یک کار ساده برای اینکه ای قضیه اتفاق نیافته چیه؟
یک تکه بزرگ رو از همون اول بازی از حافظه بردارید و تا آخر بازی اون رو آزاد نکنید. (😉)
حالا دیگه میتونیم توی اون قسمتی که ایجاد کردیم، آزادانه آبجکت ها رو ایجاد و نابود کنیم.
شفاف تر شدن قضیه:
یک کلاس برای pool تعریف کنید که مجموعه ای از آبجکت هارو توی خودش داره و اون آبجکت ها از دو حالت تبعیت می کنن: "درحال استفاده" یا "در حال استراحت"(منظور از درحال استراحت این است که آبجکت درحال حاضر استفاده نمیشود). با شروع بازی(استارت اولیه)، کل مجموعه ایجاد میشه و حالت اولیه همه روی "در حال استراحت" قرار میگیره.
حالا وقتی میخواید از یک آبجکت جدید استفاده کنین، Pool رو برای اینکار صدا میزنید. Pool حالت آبجکت مورد نظر رو روی "درحال استفاده" قرار میده و در بعد از کار اون رو به "در حال استراحت" برمیگردونه. با این حساب، بدون استفاده اضافی از حافظه، ما میتونیم چندین آبجکت رو ایجاد و ازبین ببریم.
توجه کنین که برای Pool (با توجه به نیاز های بازی) حد و مرزی رو قائل بشین وگرنه حافظه رو الکی برای آبجکت های غیر ضروری هدر میده. همچین یادتون باشه که از یک Pool وحشتناک بزرگ استفاده نکنین، هرچی Pool کوچکتر باشه، فضای حافظه برای چیزهای دیگه آزاد تره.
کجا Object Pool استفاده میشه؟
1. از این قابلیت بیشتر برای جلوه های بصری (مثل Particle System) استفاده میشه.
2. موقعی که باید به طور مکرر آبجکت میخواهید بسازید و از بین ببرید.
برزیل در سالهای اخیر به دلیل مالیات بالا، تحریم ها و نوسانات اقتصادی سال های سختی را از نظر بازار موبایل سپری کرده است. اما خوشبختانه، هیچ یک از این چالش ها مانع ورود کشور به بازی های موبایل نشده است. بر اساس مطالعات، برزیل یکی از فعال ترین بازار ها در جهان است و در ایالات متحده، مقام دوم را از دیدگاه تعداد نصب دارد.
2- مکزیک:
نرخ CPI (حدودی)
4 سنت
Android
11 سنت
IOS
در این کشور، حدود 45 درصد مردم، از تلفن های هوشمند استفاده می کنند که حدود 71 درصد این بازار را بازی های موبایل پوشش می دهد.
صنعت بازی های ویدیویی مکزیک در سال 2018، حدود 1.6 میلیارد دلار درآمد تولید کرد و آن را به دوازدهمین بازار بزرگ بازی در جهان تبدیل کرد.
3- ترکیه:
نرخ CPI (حدودی)
5 سنت
Android
10 سنت
IOS
با توجه به اینکه موبایل بخش کمتری از بازار بازی ترکیه را در مقایسه با سایر کشورهای این لیست دارد، در این کشور، بازی های موبایل در سال 2017، حدود 372 میلیون دلار درآمد داشته اند که می شود 45 درصد از کل درآمد بازی های ویدیویی ترکیه.
بیشتر بازیکنان تلفن همراه در این کشور، در سنین 15 تا 65 سال قرار دارند و این بازیکنان ترکیه ای همچنین ترجیح می دهند به جای پرداخت پول، تبلیغات را در بازی تماشا کنند.
4- هند:
نرخ CPI (حدودی)
8 سنت
Android
11 سنت
IOS
هند در حال حاضر یک مرکز قدرتمند بازی های موبایل در جهان است. این کشور همچنین یکی از بیست کشور برتر بازی های موبایل می باشد و درآمد آن در سال 2018 بالغ بر 1.1 میلیارد دلار بوده است.
5- آرژانتین:
نرخ CPI (حدودی)
3 سنت
Android
11 سنت
IOS
آرژانتین دارای مخاطبان بازی قابل توجهی در تمامی پلتفرم ها است که عنوان بیست و پنجم بازار را به خود اختصاص داده است.
این کشور دربحث درآمد بازی های موبایل، در رتبه 19 قرار دارد و پیش بینی می شود تا سال 2022 به ارزش 332 میلیون دلار برسد. در این میان، 87 درصد بازیکنان، کاربران موبایل محسوب شده و 93٪ این جامعه، خواهان تبلیغات ویدیویی جایزه ای هستند.