برو به محتوای اصلی
۶ ماه پیش پرسیده شده

از متد یا فریمورک خاصی در طراحی بازی استفاده می کنید؟ فرآیند تبدیل ایده به طراحی برای شما چگونه است؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

من در حال حاضر و برای کار فعلی godot استفاده میکنم ولی معتقدم دید اکثر ما ایرانیا به ابزارها برعکسه. منظورم اینه که برای باز کردن یه پیچ باید آچار مناسبشو پیدا کرد نه اینکه یه آچار برداریم و انتظار داشته باشیم همه‌ی پیچ‌ها رو باز کنه! شاید تکراری باشه این گفته‌ی من ولی این دیدگاه ما هم سالهاس تکرار میشه. مثلا یکی میاد با Cocos بازی Badland میزنه و کلی جایزه درو میکنه و ما هم تا یکی چشم باز میکنه میگیم بدو فلان ابزار رو یاد بگیر و تمام. برای یک ایده شاید یه ابزار کاملا ناشناس برای اکثریت، بهترین انتخاب ممکن باشه و در همه‌ی مراحل کمک کنه. شما میتونید در صوت امکان ایده رو مطرح کنید و براش پیشنهاد ابزار بگیرید.

بیشتر بازی ساز ها از انجین های رایگان آماده استفاده میکنن . مثل یونیتی آنریل گیم میکر، گودوت ، دریمر و ....
ولی اگر بخواید از صفر یک انجین رو طراحی کنید می تونید از RXn فریمورک >net هم استفاده کنید(که مستلزم زمان خیلی زیادیه) . هرچند راه کار زیاده  من برای شروع استفاده از یک انجین طراز اول مثل آنریل ، یونیتی یا اگرپلنی برای 3 بعدی ندارید گیم میکر استفاده کنید . گودوت خیلی ازش شنیدم ولی بهتون پیشنهاد نمی دم . (منخودم پساز تست انجین های مطرح یونیتی رو انتخاب کردم و در صورت نبود یا مشکل دار شدن یوینیتی انتخابم آنریل هست)