برو به محتوای اصلی
سوال
۳ سال پیش پرسیده شده

سلام دوستان، من در حال ساخت یک بازی هستم که در اون آیتمهای زیادی برای سفارشی کردن وجود دارد، من در حال حاضر دارم دونه دونه برای هر آبجکت متغیر تعریف میکنم برای ذخیره کردن، مثلا اگر 100 تا تفنگ دارم با 100 تا رنگ برای هر تفنگ اونوقت برای هر تفنگ 100 تا Bool تعریف میکنم و یک int که شماره تفنگهارو بده و هر تفنگ که خریداری شد bool اون رو true میکنم تا اینکه که مشخص بشه اونو خریدن، حساب کردم اگر بخوام دستی این کارو کنم هزاران متغیر رو باید دستی وارد کنم، آیا راهی هست که حجم زیاد متغیر رو بشه بهینه تر پیاده کرد؟ یک سوال دیگر هم اینکه متغیرها تماما Global هستند چون در جاهای مختلف میبایست به اونها دسترسی داشته باشم و اینکه Global بودن متغیرها تاثیری روی حافظه یا پرفرمنس بازی نداره؟ پیشاپیش ممنون از نظراتتون

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

سلام

از معماری scriptable object استفاده کنید .

نمونه هاش رو سرچ بزنید تو یونیتی نگاه کنید متوجه میشید . راه اصولی استفاده از این روشه .

موفق باشید

من با یک پکیج به نام اودین آشنا شدم فکر کنم  به کارتون بیاد 

سوالات مشابه