در باره ایده شاید بهترین روش برای گرفتن بازخورد از مخاطب انتشار ویدیو هستش و برای prototypeها بسته به سوالی که هر prototype سعی میکنه جواب بده مخاطبش فرق داره.
اگه منظورتون این هست که یه core از بازی بسازید و با آدما تست کنید، چون بازی کنها در اون مرحله خیلی متوجه بعضی مسایل نمیشند باید یا مخاطبای انواع بازی که میسازید رو پیدا کنید و در دوست و آشنا بگردید و به آدمایی که بیشتر علاق دارند نشون بدین و ببینید بازخوردشون چیه
بسته به این که بازیتون جریان اصلی باشه یا بازی مستقل خاص باز این فرق میکنه. بازیهای جریان اصلی که تو ایران هنوز توسط تیمای کوچیکتر قابل ساختنند باید عامه پسند باشند ولی بازیهای مستقل اولش نباید این طور باشند و باید خاص باشند تا مخاطب خاص کم کم به محصول عام تبدیلشون کنه
اما بیشتر prototypeها باید به شما سوالات فنی یا هنری و یا دیزاین رو داخل تیم جواب بدن و نشون دادن به کاربر اونم از نوع حرفه ای ترش زود زود موقع vertical slice ممکنه و قبلش و حتی بعدش تا قبل رسیدن به یه آلفا بهتره از ویدیو و سایت بازی و .. بازخورد بگیرید که ببینید آیا هیجان زده میشند یا خیر. اگه شدند و تو اجرا موفق بودید بازی موفق میشه. چیزی که به عنوان MVP ازش یاد میشه در محصولای خاص فقط میتونه با کاربر جواب بده و در غیر این صورت بیشتر برای ناشر و همکاران مفید هست در بسیاری از انواع بازیها. دقت کنید نسخه Hgthd fhcd MVP نیست و محصول کامل هست که باگ داره و شاید بخش کمتری از محتواش نباشند.
بازیهایی هم هستند که مدل early Access براشون جواب میده که شما قبل کامل شدن منتشر کنید و با بازخورد و تصمیمات داخلی جلو ببریدشون که معمولا بازیهای سیستمی بیشتر با این مدل خوب جواب میدن و نه بازیهایی داستانی یا مرحله ای ثابت که قراره کاربر یک بار تجربه بکندشون
دلیل این که میگم mvp جواب نمیده برای بازیهای خاص هم اینه که مثلا شما minecraft رو با 5تا از بلاک هاش نمیتونی منتشر کنی و توقع داشته باشی تجربه همون تجربه 200 نوع بلاک مختلف با 10 تا سیستم پیچیده باشه. برای بازیهای مرحله ای به عنوان playable باز پاسخ بیشتری میتونه بده ولی اساسا روش ساخت یه تیکه از بازی و انتشارش و بعد از روش نتیجه گرفتن و ساختن/نساختن به جز soft-launch موبایلی اونم تو شرایط خاص زیاد ندیدم جواب بده و کسی با این روش کار کرده باشه تو دنیا. در کشور ما البته گاهی این سعی میشه که با یک core خیلی کوچیک بازی لانچ میشه و بررسی میشه و گاها سافت لانچهای خیلی خیلی طولانی هم دارند این بازی ها که باید از سازنده هاشون بپرسید آیا خوبه یا بد و چرا ولی در دنیا مرسوم نیست این کار تا جایی که من اطلاع دارم.