برو به محتوای اصلی
سوال
امید سعادت
برنامه نویس
سال گذشته پرسیده شده

اگه از یونیتی استفاده میکنین آیا برای تولید بازیهای جدیدتون از DOTS استفاده میکنین؟ اگه آره با چه چالش هایی رو به رو شدین؟ و اگه نه چه عوامل بازدارنده ای داره؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

من مطمئنم DOTS امکانات عالی با بازدهی خوبی داره، 
گزینه‌ی یک)‌ نه!‌ 
چون:
- هنوز در مرحله‌ی بتا ست. 
- API اون در حال تغییره. 
- همه بخش‌ها مثل Animation و Asset streaming و غیره هنوز روی DOTS نیستند. 
- تعداد باگ‌هایی که گزارش می‌شن روی Issue tracker یونیتی زیاده.
- مستندات خوب و کافی نداره (هرچند بهتر شده)
- پیدا کردن برنامه‌نویس‌هایی که به اون آشنا باشند سخته (آشنا و نه مسلط)
- نحوه‌ی متفاوتی از برنامه‌نویسی رو احتیاج داره که دیگه OOP رایج نیست و زمان می‌بره برنامه‌نویس‌هایی که کار باهاش رو شروع می‌کنند درکش کنند.

هر پروژه‌ی تجاری حتی اگر عین به عین اون رو قبلاً ساخته باشی باز هم ریسک داره. من حاضر نیستم در این زمان و در این حالت از DOTS ریسک سرمایه‌گذاری رو بالا ببرم. یا با دست و پنجه نرم کردن با محیطی که آشنا نیستم و هنوز جوابش رو پس نداده انگیزه و روحیه تیم رو پایین بیارم. 

گزینه‌ی دو) ۱۰۰٪ موافقم:
تنها در صورتی که به اندازه‌ی کافی نیروی انسانی با دانش مناسب در Multi threading و Data oriented design  داشته باشم و حداقل ۳ - ۴ سال زمان برای توسعه پروژه در دست داشته باشم موافقم در حال حاضر یه پروژه تجاری رو با DOTS شروع کنم.