برو به محتوای اصلی
سوال
سروش شهبازی
مدیر فنی استودیو بلوط گیمز
سال گذشته پرسیده شده

در حال حاضر برای اینکه بتوانید به صورت تیمی روی یک پروژه کار کنید از چه سیستمی استفاده میکنید و آیا تجربه استفاده از سیستم های مشابه رو دارید؟ نکات مثبت و منفی هرکدام از این سیستم ها چه بوده است؟ (سیستم هایی مثل Git)

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

علی افروغه
مدیر پروژه/فنی بازی باغ نگار

از گیت که استفاده می‌کنیم برای کار بر روی سورس پروژه.

از jira برای مدیریت تسک‌ها و همچنین ثبت باگ‌ها.

از gitlab-wiki برای ذخیره داکیومنت‌های کلی و یا لینک دادن به داکیومنت‌های جزئی‌تر.

از google spreadsheets, document برای نوشتن داکیومنت‌های ریز‌تر استفاده می‌کنیم.

 

امیرحسین فصیحی
از اعضای فن‌افزار

ما برای مدیریت فایل‌های پروژه‌ها از Git و در واقع Gitlab استفاده می‌کنیم. بانک اطلاعاتی باگ‌ها هم در قسمت Issues در Gitlab.

برای تقسیم بندی کارها و تعامل روی یک نیاز از Trello.

برای تعامل اعضای از راه دور از Discord.

تقریبا تمام اسناد پروژه هم در Google Docs قرار داره به غیر از فایل‌های منابع هنری که در Dropbox هست.

منصور جوادی
همکار سابق و دوست فعلی تاد و از اعضای جعبه آبی

برای سورس پروژه‌های متن باز از گیت‌هاب و سایر از نسخه کامیونیتی گیت‌لب (حتما به استفاده از CI برای تست، خروجی و دیپلوی و wiki برای مستندات فنی هم توجه می‌کنیم).
برای مدیریت تسک‌ها از HacknPlan استفاده می‌کنیم که هم میشه خیلی ساده مثل ترللو ازش استفاده کرد هم میشه از امکانات بیشتر کانبان برای بازی استفاده کرد.
برای مستندات سنگین‌تر از گوگل درایو استفاده می‌کنیم که اعضای تیم رو اجبار بر نصب نرم افزار‌هایی مثل ورد و اکسل بی‌نیاز می‌کنه.
برای ارتباط از اسلک بهره می‌بریم و می‌تونیم برای هر مسئله یک ترد ایجاد و مباحث رو سازماندهی کنیم.