برو به محتوای اصلی
مسعود افسر
عضو تیم اردیبهشت‌استودیو
سال گذشته پرسیده شده

چطور می‌توان در I2 Localization متن‌های RichText برای زبان فارسی تعریف کرد؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

اگه از یونیتی استفاده میکنین، نکتهٔ اول اینه که TextComponent یونیتی به راحتی نمیتونه rich text رو ساپورت کنه ولی TextMeshPro به صورت پیشفرض با فعال کردن گزینهٔ richtext میتونه.

نکتهٔ دوم اینه که ریپازیتوری UPersian۷۰ دیگه بصورت فعال پشتیبانی نمیشه. (حداقل توسط من دیگه پشتیبانی نمیشه) چون مزایای استفاده از TextMeshPro اونقدری هست که خودم هم توی پروژه‌هام از  اون استفاده میکنم. برای فارسی نویسی توی TextMeshPro هم ریپازیتوری RTLTMPro۸۲ هست که rich text رو هم ساپورت میکنه.

با توجه به اینکه دربارهٔ I2 localization دانش کافی ندارم نمیدونم مشکلتون با دوتا نکتهٔ بالا برطرف میشه یا نه. پیشنهاد جانبیم اینه که برای localization بصورت دستی از فایل‌های csv استفاده کنین. یک ستون برای کلیدهای مختلف و به ازای هر زبان یک ستون اضافه نیازه و از اونجایی که فیلدها محدودیت نوع متن ورودی نداره میشه محتوا رو بصورت rich text وارد کرد و توی TextMeshPro فقط متن رو ست کرد.

 

واسه چیزی که گفتین اینو پیدا کردم . 
https://www.applanga.com/unity-localization۸۰
ولی یه پکیج هست فارسی نویس یونیتی ممکنه به کارتونبیاد . فقط یک مورد رو من نتونستم راجع بهش حل کنم اونم نشون دادن متن به صورت تایپ کردن بود .


https://forum.unity.com/threads/free-upersian-rtl-support-for-unity.443081/۱۲۳