برو به محتوای اصلی
۵ ماه پیش پرسیده شده

چه راه‌هایی وجود دارد برای این که یک بازی Multi-Player آنلاین، پس از انتشار با کمبود بازیکن مواجه نشود؟ فرض کنید یک بازی آنلاین داریم که در آن Match های 4 نفره برگزار می‌شود؛ در شروع کار که Active-User پایینی داریم، چکار باید بکنیم که این Finding Matchها بخاطر کمبود بازیکن کنسل یا طولانی نشوند؟ فرض کنید نمی‌خواهیم سراغ AI برویم.

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

صادق برومند
برنامه نویس در Ubisoft Blue Byte

من راه خوبی غیر از استفاده از Bot یا همون AI ندیدم.
من نمی‌دونم بازیتون چه سبکیه ولی بعضی از بازیا به جای پیاده سازی AI وقتی یک بازیکن بازی رو بازی میکنه Action هاش رو ذخیره می‌کنن. وقتی یک بازیکن جدید می‌خواد بازی کنه و بازیکن کم هست می‌افته با این بازیکن‌های ذخیره شده. در اصل داره با ورژن شبیه سازی شده بازیکن‌های دیگه بازی رقابت می‌کنه.
البته این روش هم چالش‌های خودش رو داره

حسین مزروعی
مدیرعامل شرکت آواگیمز

احتمالا ساز و کارهای به غیر از بات مشکلات جدی ایجاد می‌کنند. مثلا با فرض اینکه شما اکتیویوزر بالایی هم داشته باشید باز هم برای مچ کردن کاربران شروطی مثل سطح کاربر هم باید در نظر بگیرید و باز هم مچ کردن ۴ نفر کار سختی خواهد بود.

محمدرضا آقایی
طراح بازی،موسس استودیو 52HzMind

میتونید با همون تعداد بازیکن هایی که فعلا وصل شدن یک حالت تمرینی آغاز کنید تا همه وصل بشن و وارد بازی اصلی بشه(یه نگاهی به بازی Brawlhalla بندازید)

Reza Panahi
طراح بازی بالتازار

سلام. ما هم.تو بازیمون با همین مشکل مواجه بودیم و از AI استفاده کردیم. و واقعا چالش عجیبیه واسه این سبک بازی. چون وقتی هم دوتا real player تو یه راند با هم میوفتن. بعد از اتمام بازی اگه پلیر جدید نباشه باز با هم میوفتن و به شدن ریتنش بازی رو کم میکنه.

لینک بازی

https://cafebazaar.ir/app/ir.mipoli.baltazar۷۰

سجاد آذرپور
برنامه نویس یونیتی در شرکت گیل آمارد

سلام 

یکی از راه های خیلی جالب که تو بازی های مشابه خارجی دیدم به این صورت هست که بازی رو آفلاین منتشر میکنند ، منتهی داخل بازی اشاره میشه که در ساعت های خاصی که معمولا یوزر هم زیاد هست اون ساعت ها مثلا ساعت 8 تا 12 شب ، بازی آنلاین مودش باز میشه و کاربر ها میتونن برای بازی آنلاین درخواست بدن ... به میزانی که کاربر اضافه تر میشه میزان این ساعت هم اضافه تر میشه و کم کم به حدی میرسه که در تمام 24 ساعت امکان بازی آنلاین وجود داشته باشه ...

مزیت این کار اینه که شما اگه بخواین ربات بزارین کاربر بالاخره با هر روشی که باشه میفهمه داره با ربات بازی میکنه و این باعث میشه تمایلش به بازی کردن رو از دست بده بخصوص اینکه شک میکنه داره با ربات بازی میکنه یا نه ..

اما در مثال بالا که گفتم کاربر تو یه زمان های خاصی تکلیف خودش رو میدونه و میدونه که تو اون زمان ها فقط ربات و حالت مرحله ای و حالت تمرینی هست و اگه میخواد آنلاین بازی کنه باید زمان خاصی وصل بشه و تو اون زمان همه کاربر ها واقعی هستند 

سوالات مشابه