هنگام طراحی بازی 3 قدرت رو میشه به بازیکن داد یا از بازیکن گرفت .

قدرت هدایت کننده : همه بازی ها دارن مثل حرکت پلیر ، که در ژانر های مختلف متفاوته(بازی های پارکور خیلی از این تکنیک استفاده می کنند)

قدرت خلق : نماد اصلی بازی های استراتژیک ایجاد یک وسیله یا ابزار و یا آپگرید کردن (ماین کرفت پایه این طراحیش این قدرته )
(عملکردی شبیه متد Instantiate در یونیتی)

قدرت نابود کنندگی :
از بین برد یا نابود کردن یک شی یا یک هوش مصنوعی و ... . از کشتن ان پی سی ها تا خراب کردن یک دیوار همه و همه از این قدرت سرچشمه می گیرند.
(پایه اصلی بازی های پر زد و خورد مانند کال آف دیوتی)
(عملکردی شبیه متد دستروی در یونیتی )

گاها ترکیب یا استفاده محدود از این قدرت هامی تونه یک گیم پلی جذاب رو برای بازیکن به ارمغان بیاره .

مثل ترکیب قدرت نابود کردن و خلق در بازی ماین کرفت .
ترکیب قدرت هدایت کنندگی و نابود کنندگی در بازی مکس پین .