خیلی از شرکت های تازه کار و دانش بنیان که می خوان برای ساخت بازی نیرو بگیرن هنوز نمی دونند چه سوالاتی باید از کسی که قراره ازش  مصاحبه بشه بپرسند!

 

من به نظرم اگر سوالات استاندارد باشه خیلی می تونه کمک کنه چون من خودم تو چندین مصاحبه شغلی شرکت کردم و هر کدوم سوالات متفاوتی پرسیدند.

به نظرم قبل از مصاحبه باید چهارچوب سوالات مشخص بشه چون برنامه نویسی خیلی وسیعه

 به عنوان مثال یک مصاحبه ای بود درس های کتاب های دانشگاه رو می پرسید که خیلی هاش یادم رفته بود

مثل الگوریتم های مرتب سازی و... که شاید خیلی ازش استفاده نشه!

 

ولی خب سوال های مهم تری شاید باشه که کاربردی تره مثلاً درمورد شی گرایی ، قوانین SOLID ، دیزاین پترن ها  سوال بشه بهتره!

 

از طرفی شرکت های بزرگ تر ممکنه سوال هایی بپرسند که با سطح افراد تطابق نداشته باشه!

یعنی یک لیست سوال دارند که از هر کسی که شرکت می کنه می پرسند!

مثلاً یک Junior چرا باید به سوال هایی که برای Senior هست جواب بده!

 

بعد به نظرتون سوالات مرتبط با یونیتی باشه بهتره یا کاملاً برنامه نویسی باشه؟