خیلی از شرکت های تازه کار و دانش بنیان که می خوان برای ساخت بازی نیرو بگیرن هنوز نمی دونند چه سوالاتی باید از کسی که قراره ازش مصاحبه بشه بپرسند!
من به نظرم اگر سوالات استاندارد باشه خیلی می تونه کمک کنه چون من خودم تو چندین مصاحبه شغلی شرکت کردم و هر کدوم سوالات متفاوتی پرسیدند.
به نظرم قبل از مصاحبه باید چهارچوب سوالات مشخص بشه چون برنامه نویسی خیلی وسیعه
به عنوان مثال یک مصاحبه ای بود درس های کتاب های دانشگاه رو می پرسید که خیلی هاش یادم رفته بود
مثل الگوریتم های مرتب سازی و... که شاید خیلی ازش استفاده نشه!
ولی خب سوال های مهم تری شاید باشه که کاربردی تره مثلاً درمورد شی گرایی ، قوانین SOLID ، دیزاین پترن ها سوال بشه بهتره!
از طرفی شرکت های بزرگ تر ممکنه سوال هایی بپرسند که با سطح افراد تطابق نداشته باشه!
یعنی یک لیست سوال دارند که از هر کسی که شرکت می کنه می پرسند!
مثلاً یک Junior چرا باید به سوال هایی که برای Senior هست جواب بده!
بعد به نظرتون سوالات مرتبط با یونیتی باشه بهتره یا کاملاً برنامه نویسی باشه؟
من خودم اگه بخوام توی یک آزمون شرکت کنم تست عملی رو ترجیح میدم چون از نظر تئوری فوق العاده نیستم (نه اینکه بلد نباشم ولی خیلی کلی توضیح می دم) .
ولی در جایگاه کارفرما به نظرم بسته به پروژه و هدف باید تصمیم گرفت. مثلا من میخوام یه نفر مسئول بخش آنلاین بازی باشه پس برنامه نویس بودنش واسم از یونیتی کار بودن مهمتره(البته یونیتی رو هم کار کرده باشه خیلی بهتره ) ولی کدزنی گیم پلی واقعا نیازه خود یونیتی هم بدونه . چون به شخصه دیدم برنامه نویس های فوق العاده که توی کدزنی با یونیتی مشکل دارن و طراحی ساده ترین گیم پلی ها و فیزیک ها براشون چالشه .
و یه موضوع هم که باید در نظر گرفته بشه آیا زمانی رو برای یادگیری مواردی که ازشون تجربهای نداریم قرار بدیم یا نه.
ولی در کل من نمی دونم برای محک زدن یک گرافیست یا طراح هنری چه سوالاتی رو بپرسم . فراتر از نمونه کار ها
به شخصه فکر میکنم علاوه بر سابقه و نمونه کار میبایست یک آزمون عملی و یک تست روانشناسی برای تشخیص پتانسیل و قبلیت های روانی و ذهنی شخص در نظر گرفت. در رابطه با سوالات تئوری برنامه نویسی فکر میکنم بشه اونهارو در همون آزمون عملی هم گنجوند.